وقایع استرابادیه

گاه نگاری های شخصی من

ارائه خدمات یا صدمات به مشترکین
ساعت ۱٠:٠۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱۱/۱٩  کلمات کلیدی: گرگان ، gorgan

از قطعی پیاپی اینترنت کلافه شده بودم. سرعت اینترنت هم که در حد اتیوپی بود. شایدم کمتر. از هر کارشناسی در مورد سرویسی که از اینترنت آن استفاده می کردم پرسیدم، به من جواب می داد: مخابرات فقط سرویس ارائه داده. اصلا به تعداد توجه نکرده. از اول معلوم بود وارد کردن این همه مشترک بدون برنامه ریزی مشکل ساز می شود. بهتر است سرویس اینترنتت را عوض کنی.

بالاخره تصمیمم را گرفتم و دل را به دریا زدم. در مورد چند شرکت خصوصی که در گرگان فعال هستند پرس و جو کردم. با رای اکثریت شرکت پارس را انتخاب کردم. به دفتر مراجعه کردم در خواست دادم. خانم منشی بعد از چک کردن شماره تماس، از من خواست تا سرویس قبلی اینترنت را از خط تلفن تخلیه کنم و به همراه تسویه حساب میان دوره برای ثبت نام به شرکت بیاورم.

سلام کردن به یک مدیر اداری یک روز کامل وقت می خواهد، حال تصور کن چند تا کار اداری مثل تسویه حساب وتخلیه خط داشته باشی. به همین دلیل فردای آن روز به شرکت مراجعه کردم وبا ارائه مدارک در خواست خود را ارائه دادم.

خانم منشی در جواب به من گفت: ما نامه ها را شنبه ارسال می کنیم. معولا بین 3 تا 7 روز رانژه کردن خط طول می کشد. آیا مایلید ثبت نام کنید؟

از جمله خانم منشی شاخ آوردم. آیا مایلم ثبت نام کنم؟ امروز 3 شنبه است و با توضیحات خانم منشی حداقل 10 روز بعد اینترنت من وصل خواهد شد. از طرفی به درخواست شرکت نسبتا محترم من خط را از سرویس قبلی تخلیه کرده بودم و ایشان تازه از من می پرسند آیا مایلید ثبت نام کنید؟؟

چاره ای نداشتم. از طرفی نمی دانستم چرا یک شرکت ارائه خدمات اینترتی باید نامه نگاری کند و حال که نامه نگاری می کند چرا باید این همه طول بکشد. تبادلات اداری بین کشور ها در اروپا یک روز یا کمتر از یک روز طول می کشد ولی ما در گرگان باید 4و5 روز صبر کنیم. اگر نامه را به پای کبوتر می بستند زودتر به مقصد می رسید.

با این که شدیدا به اینترنت نیاز دارم و داشتم قبول کردم. گذشت و گذشت تا روز دوشنبه که مراجعه کردم برای پیگیری. جواب این دفعه خانم منشی باعث شد علاوه بر شاخ، دم هم دربیاورم. "به دستور مدیریت تا اطلاع ثانوی هیچ سرویسی ارائه نخواهیم کرد".

بعله، هیچ سرویسی ارائه نخواهد شد. یعنی اینترنت پَر. نمیدانم این کار چه معنایی دارد. توهین است یا نه؟ کلاه برداری است یا نه؟

ولی به شدت عصبانی بودم. از طرفی از من خواستند اینترت خودم را تخلیه کنم و از طرف دیگر می گویند فعلا سرویس ارائه نمی دهیم. درخواست ملاقات با مدیر را کردم. ولی شانس آورد که آن روز نبود.

فردا مراجعه کرد و بعد از شرح ماوقع، آقای مدیر محترم گفت: همین الان پیگیر می شوم. امکان ندارد. خانم فلانی کو؟ چرا این کار را با مشتری می کنند؟ شما لطفا چند دقیقه بنشینید تا من پیگیر شوم.

بعد از چند دقیقه خانم منشی محترم آمد. مدیر محترم هم اول کمی جر و بحث کرد و سپس من را صدا زد تا مشخصات خودم را اعلام کنم. منشی محترم با نگاهی طلبکارانه از من پرسید: شماره تلفنت چند بود؟

شماره را گفتم. گوشی را برداشت و زنگ زد: آقای فلانی این شماره ای رو که می گم رانژه کنید. تا فردا فقط انجام بشه.

این دفعه دو تا شاخ درآوردم. پای تلفن، بدون نامه نگاری، شماره رو رانژه کنید؟؟؟ خب چرا از اول این کار رو نکردی؟؟؟

بالاخره ما رفتیم و قرار شد خبر بدن. امروز بعد از ظهر ( چهارشنبه 19 بهمن ) تماس گرفتند که آقا خط رانژه شده واسه پیگری بیا شرکت. تا ساعت 5 هم بیشتر نیستیم. 5 شنبه هم تعطیلیم.

نمی دانستم راهنمایی بود یا تهدید. 5 شنبه که نیستید. جمعه هم که تعطیل. شنبه هم 22 بهمن است و تعطیل. اگر امروز نروم کار میفته واسه یکشنبه. به سرعت خودم را به شرکت رساندم. مودم را تنظیم کردند و به منزل امدم. بر اساس راهنمایی داده شده توسط شرکت مراحل را طی کردم. ولی پیغام خطا دریافت کردم. با پشتیبانی تماس گرفتم. کسی جواب نداد. یک بار، دو بار، 10 بار. تا این که بعد از یک ساعتی آقای محترمی گوشی را برداشت و گفت: هـــا.

گتفم شرکت پارس. گفت: بفرمایید.

گفتم آقا مشکل اتصال و ساخت یوزر دارم. جواب داد: این سرویس تازه اومده و ما بلد نیستیم. ما فقط ارائه دهنده سرویس هستیم برای پشتیبانی زنگ بزن تهران.

کم کم داشتم تبدیل به یک حیوان می شدم از بس با شنیدن حرفهای عجیب شاخ و دم درآورده بودم. پشتیبانی یک شرکت خصوصی بلد نیست در مورد سرویس به مشترک خودش سرویس بدهد؟ مگر می شود؟ زنگ بزنم تهران؟ به خدا اولین بار است همچین چیزی می شنوم.

در هر صورت زنگ زدم تهران. بنده خدا مشخصات تمام اجداد من را وارد سیستم کرد ولی هیچ اثری از من نبود. در آخر گفت شرکت گرگان اطلاعات شما را وارد نکرده. از گرگان پیگیر شوید.

الان که دارم این مطلب را می نویسم و وبلاگ را به روز می کنم نه اینترنت پرسرعت دارم و نه اعصاب آرام. چند بار هم مجددا با شرکت و پشتیبانی تماس گرفتم و کسی جواب نداد. متاسفم برای شرکتی که خدمات گسترده به مردم ارائه می دهد ولی جز صدمات چیزی ندارد. تا شنبه هم که نیستند. پس میـــــــــــــــره تا یکشنبه شاید اینترنت من وصل بشه.

اینم دومین مطلبی است که با اینترنت دایال آپ ارسال کردم  و روند کارش تقریبا 10 دقیقه طول کشید.

اینجا ایران است. صدای من را از گرگان می شنوید.